پیش بینی قیمت آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طبق بررسی های صورت گرفته، بازار میلگرد از آبان ماه سال جاری بر مدار سینوسی کاهش و افزایش قیمت در حرکت بود بطوری که یک مرحله کاهش شدید قیمت را تجربه کرد و پس از آن با دو مرحله افزایش قیمت مواجه شد. کاهش قیمت میلگرد آجدار از آبان ماه سال جاری تا آذر ماه بقدری بود که فعالان بازار آهن و فولاد پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۹۷ را بر پایه کیلویی ۳۰۰۰ تومان بنا کردند و این پیش بینی قیمت میلگرد نیز در مدت زمان کوتاهی به وقوع پیوست. از این رو در آذر ماه سال جاری قیمت میلگرد آجدار از کانال ۴ هزار تومان به کانال ۳ هزار تومان رسید.

اما این کاهش قیمت تا دی ماه بیشتر دوام نیاورد و در یک جهش دو هفته ای وارد کانال ۳۵۰۰ تومان شد. این افزایش قیمت ها تا بهمن ماه نیز ادامه یافت و در مرحله دوم قیمت میلگرد از کانال ۳۵۰۰ تومان به ۳۷۰۰ تومان جهش پیدا کرد. طبق تجربه پیش بینی می شود که بازار در کانال ۳۷۰۰ الی ۳۸۰۰ تومان با مقاومت و اصلاح جزئی مواجه شود بنابراین با توجه به التهابات بازار و مقاومت مصرف کنندگان پیش بینی قیمت میلگرد آجدار در انتهای سال ۹۷ کمی مشکل به نظر می رسد.اما از شواهد امر اینطور برداشت می شود که تولید کنندگان چشم به کف قیمت میلگرد ۴۰۰۰ تومانی دارند!

با توجه به تجربه های کسب شده طی سال های اخیر می توان به این نتیجه رسید که آذرماه هر سال به دلیل کاهش مصرف میلگرد، منحنی قیمت میلگرد به کف می رسد و وارد فاز کاهشی می شود و با ورود به ماه های بعد به دلیل افزایش قیمت مجدد، ۵۰ درصد فاز زیان جبران می گردد؛ اما در این مرحله بازار از خود مقاومت نشان می دهد بنابراین احتمال می رود که در چند روز آینده قیمت میلگرد در کانال ۳۷۰۰ تومانی متوقف گردد. با ادامه این روند پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۹۸ سخت خواهد بود و امکان دارد بار دیگر مجددا قیمت ها به قله منحنی یعنی قیمت پایه ۴ هزار تومان برسد اما با توجه به وضعیت بازار آهن برای رسیدن به این مرحله راه سخت و پیچیده ای در پیش است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: